„Heretycka królowa” Michelle Moran

Moja miłość jest wyjątkowa i nikt jej nie    przyćmi…

Odchodząc   skradła mi serce„.
– dedykacja Ramzesa ze ściany grobowca, w którym spoczęło ciało              Nefertari.

Odkąd pamiętam interesowałam się starożytnym Egiptem, Grecją i Rzymem. Przeczytałam o nich dużo książek i obejrzałam jeszcze więcej filmów na ten temat. Dlatego, kiedy zobaczyłam w Empiku Heretycką królową i przeczytałam opis z tyłu książki po prostu NIE MOGŁAM wyjść bez niej 😉

Nefertari wychowywana była w pałacu królewskim razem z dziećmi faraona. Jest księżniczką, ale jej przeszłość znienawidził lud Egiptu. Jest siostrzenicą wielkiej królowej Nefertiti, która razem ze swoim mężem Echnatonem przestała oddawać hołd starym bogom i sprowadziła na Egipt ich gniew. Za Nefertari ciągnie się cień heretyczki. Nikt nie chce nawet wymawiać imienia jej ciotki.  Los sprawi, że pokocha ją z wzajemnością następca tronu , a późniejszy faraon Ramzes II. Nie jest to historia miłosna, która kończy się ślubem i „żyli długo i szczęśliwie”. Ślub to dopiero początek. Mimo wielkiej miłości faraona lud Egiptu obawia się rządów nowej heretyckiej królowej. Nefertari robi wszystko, aby pokazać się jako dobra i sprawiedliwa królowa, ale na dworze królewskim roi się od intrygantów, dla których upadek królowej byłby ich zwycięstwem.

Nie chciałabym spoilerować, bo może ktoś skusi się na przeczytanie tej książki, ale mam jedną malutką uwagę. Jeśli skończycie ją czytać i troszkę ochłoniecie sprawdźcie na Wikipedii dalsze losy Ramzesa i Nefertari. To prawda, że łączyła ich wielka miłość, ale dalsza historia przedstawia się nieco inaczej, bardziej przyziemnie.

Książka zdecydowanie warta polecenia. Dla wszystkich tych, którzy interesują się Egiptem lub lubią tak, jak ja intrygi dworskie 😉

A w następnym odcinku „Wieczna księżniczka” Philippy Gregory 🙂

3 thoughts on “„Heretycka królowa” Michelle Moran

  1. Masz tempo!!! Nie jestem fanką fantastyki, ale nie mogę się nadziwić z jaką częstotliwością pojawiają się posty na tym świeżutkim blogu:)
    Mam nadzieję, że Enga mi głowy nie urwie – polecam Ci blog mojej koleżanki, tu znajdziesz – wydaje mi się – dużo z fantastyki:) http://ksiazkowo.wordpress.com/

    :))

    • Na razie wpisy będą pojawiać się szybko, bo muszę się przyznać, że książki ze stosiku mam już przeczytane w większości ( oprócz Białej Kapłanki ). Skończyłam w tamtym tygodniu, zdjęcie zrobiłam wcześniej, a bloga ogarnęłam dopiero przed kilkoma dniami 😉
      Dziękuję za polecenie bloga, bo naprawdę ciekawy 🙂
      Pozdrawiam ! 🙂

      • już jestem tu:) co prawda zapominam o subskrybcji ale zwykle trafiam pod uprzednio odwiedzone adresy:) to dobrze, że masz „gotowe” teksty, dobre na rozpędznie siebie i bloga!
        miłego;)

        cieszę się, że adres się przydał:)

Skomentuj

