„Kłamca 2. Bóg marnotrawny” Jakub Ćwiek

Pierwszą część „Kłamcy” czytałam w lipcu. Bardzo mi się podobała, przyjemna rozrywka na gorące dni. Chciałam, jak najszybciej zabrać się za drugą część, ale wiadomo … w wakacje są tysiące rzeczy do zrobienia, a czytanie schodzi na drugi plan. Tak jest przynajmniej w moim przypadku 😉 O „Kłamcy” zapomniałam. Na szczęście podczas ostatniej wizyty w bibliotece rzuciła mi się w oko druga część i boski oszust znowu stał się złodziejem mojego czasu.

Loki jest skandynawskim bogiem wikingów, patronem oszustów i zdrajców. Niestety, od kiedy świat poznał Jedynego Boga losy dawnych bogów są przesądzone. Istnieją oni tylko dzięki ludziom, którzy w nich wierzą. Powoli i konsekwentnie prawie cały świat staje się chrześcijański, a aniołowie zabijają stare bóstwa. Loki, który widzi, że losy Valhalli są przesądzone postanawia ratować własną skórę i przystępuje do zwycięzców. Zostaje anielskim chłopcem na posyłki. Tam gdzie anioł nie może, tam Lokiego pośle. On nie musi trzymać się bożych przykazań. Ku chwale Pana kłamie, oszukuje, kradnie, odszukuje i likwiduje stare bóstwa.

Bóg odszedł. Archaniołowie zarządzają niebem. Starają się sprawić, aby wszyscy ludzie stali się gorącymi wyznawcami Jedynego Pana na Niebie i Ziemi.

Zarówno „Kłamca”, jak i „Kłamca 2. Bóg marnotrawny” są zbiorem opowiadań o działaniach aniołów i Lokiego. Wiele jest odwoływań do różnych mitologii. Poznajemy bóstwa z każdego zakątka ziemi, które pragną tylko jednego – ludzi, którzy w nich wierzą. Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest to lektura na maksymalnie dwa wieczory. To bardzo dobra rozrywka, może nie zbyt ambitna, ale ciekawa i porywająca.

14 thoughts on “„Kłamca 2. Bóg marnotrawny” Jakub Ćwiek

  1. Przyznam się, że książka raczej nie dla mnie.
    Bardzo podoba mi się Twój blog, więc zaraz dodam Cię do linków na moim 😉 Przy okazji zapraszam też do mnie.

  2. Twoja biblioteka jest chyba dość dobrze zaopatrzona 😉 „Kłamcy” raczej nie przeczytam, ponieważ w mojej bibliotece go nie znajdę, a kupować nie będę bo tak do końca nie jestem pewna, czy by mi się spodobał 😉

    • Jestem zapisana do dwóch bibliotek 😉 Jedna na mojej ukochanej Pradze, a druga na Targówku i tam znajduję najlepsze kąski z fantastyki 😉
      Raczej bym „Kłamcy” nie kupiła. To raczej książka do przeczytania na jeden raz 🙂

  3. Nie koniecznie będę szukać tej książki, ale jeśli już mi się trafi w ręce, to pewnie nie odłożę jej obojętnie.
    Zapraszam do mnie:
    recenzje-ciekawych-ksiazek.blogspot.com

  4. Witaj, Arsenko 🙂

    Ćwiek jest jednym z tych pisarzy, których wciąż mam przed sobą. Na razie zatrzymałam się przy Dukaju, powolutku rozsmakowując się polską fantastyką, ale przyjdzie też czas na pana Jakuba. Myślę, że tematyka owej książki przypadnie mi do gustu, choćby tylko z tego względu, że kocham mitologie ;))

    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    • Bóstw, bożków, ważniejszych i mniej ważnych bogów w tej książce jest całkiem sporo. Humorystyczne podejście Ćwieka pozwala poznać ich ze strony bardziej ludzkiej, kiedy boją się zapomnienia i próbują poradzić we współczesnym świecie.

      Polecam 🙂

      • To tak jak ze starszymi paniami, czegóż one nie robią, aby nie myśleć, że za niedługo trzeba będzie odstawić pompony i insze bibeloty do szafy, na zawsze zamykając oczęta. To przykre i śmieszne zarazem 😉

        Pozdrawiam serdecznie 🙂

Skomentuj

