stosik nr 5

Jak już pewnie zauważyliście każdy stosik najpierw muszę cały przeczytać, żeby zaprezentowac kolejny. Dlatego nie dałam się skusić na wasze prośby, żeby pokazać go wcześniej 😉 On mi sobie grzecznie rósł na półce, a ja tam tylko co jakiś czas coś dorzucałam. Przedstawiam Wam …

„Kobieta na krańcu świata”, „Kobieta na krańcu świata 2” Martyna Wojciechowska –  najsławniejsza polska podróżniczka wyruszyła w podróż, by poznać życie kobiet z odległych zakątków globu. Bohaterkami książki będą kobiety w różnym wieku, żyjące w odmiennych kulturach, wyznające różne religie; kobiety o różnym kolorze skóry i wykształceniu. Martyna poznała ich codzienne życie, dzieliła z nimi radości i smutki. W książce opowie o ich zwyczajach, pasjach oraz marzeniach. W obu książkach opisuje swoje odwiedziny w Boliwii, Argentynie, Zanzibarze, Wenezueli, Kenii, Namibii, Wietanmie, Kambodży, Tanzanii, Etiopii, RPA, Japonii i Birmie.

Obie książki dostałam od Mamy ( wieeem mam kochaną Mamcię 😉 )

„1Q84” tom 1  Haruki Murakami – autor rozwija jednocześnie dwa wątki – rozdziały o numerach nieparzystych opowiadają historię kobiety imieniem Aomame, a rozdziały o numerach parzystych historię mężczyzny imieniem Tengo. Oboje w dzieciństwie się znali i wszystko wskazuje na to, że znów spotkają się dwadzieścia lat poźniej. Akcja rozgrywa się w roku 1984. Dominujące tematy to przemoc i okrucieństwo wobec kobiet oraz działalność sekt religijnych, przedstawionych jako organizacje fanatyczne i niebezpieczne. Wątek ten zdaje się do pewnego stopnia oparty na historii sekty Najwyższej Prawdy Aum, która w 1995 roku dokonała zamachu terrorystycznego w w tokijskim metrze.

Prezent urodzinowy od mojej przyjaciółki. Dzięki Niej kolejny Murakami w kolekcji 😉

„Wielki Gatsby” F. Scott Fitzgerald –  romantyczna miłość, przyjaźń, amerykański sen o szczęściu i sukcesie dostępnym dla każdego to stereotypy, które przynoszą głównemu bohaterowi tej powieści , tytułowemu Gatsby’emu , tragiczne rozczarowanie. Miłość zniszczył kult pieniądza, przyjaźń okazała się pustym słowem, a sukces finansowy nie wprowadził go tak naprawdę do „,lepszej” sfery.

To podobno książka, którą każdy choć raz w życiu powinien przeczytać. Zobaczę ile w tym prawdy 😉

„Opactwo Northanger” Jane Austen – Katarzyna Morland, córka pastora, zostaje zaproszona do popularnego uzdrowiska, Bath. Skromna i naiwna dziewczyna, która wychowała się z dala od wielkiego świata, rzeczywistość postrzega przez pryzmat przeczytanych w domowym zaciszu książek. Z nowo poznanymi w Bath znajomymi jedzie do mrocznego i pełnego tajemnic opactwa Northanger. Ocenianie po pozorach otaczających ją ludzi, ich intencji i charakterów prowadzi do szeregu nieporozumień.

„Niebezpieczne związki” Pierre Choderlos de Laclos – powieść ukazuje obraz życia francuskiej arystokracji z końca XVIII wieku. Flirty, intrygi i miłosne gierki nadawały mu niepowtarzalny smak. Opisana w książce historia daleko wykracza poza ramy niewinnej zabawy i prowadzi do tragicznego finału. Sprawczynią wszelkiego zła jest piękna markiza de Merteuil. Chcąc się zemścić za urażoną ambicję i lekceważenie jej uczuć, snuje sieć intryg, w którą wpadają kolejne osoby.

Obie książki z serii „Klasyka Romansu” upolowałam na zwykłych zakupach w Carefourze za niecałe 7 złotych !

„Kochanka” Martine McCutcheon – powieść aktorki znanej m.in. z filmu „To właśnie miłość”. Lekka i pełna erotyki opowieść o tym, czego naprawdę pragną kobiety, na tle życia bogatych londyńskich sfer. Na wielkim party z okazji swych trzydziestych urodzin, Mandy, organizatorka przyjęć, poznaje Jake’a z agencji reklamowej. Czarujący mężczyzna od razu jej wyznaje, że bardzo mu się podoba i że… ma żonę oraz dwoje dzieci. Mandy nie chce takiego romansu, po czym przyjmuje zaproszenie na randkę. Jako kochanka nie czuje się bezpieczna, bo „ta pierwsza” może zmienić jej życie w prawdziwe piekło.

Książkę otrzymałam od portalu Lubimyczytac.pl

„Gra o tron” George R. R. Martin – pierwszy tom cyklu „Pieśń Lodu i Ognia”. W Zachodnich Krainach o ośmiu tysiącach lat zapisanej historii widmo wojen i katastrofy nieustannie wisi nad ludźmi. Zbliża się zima, lodowate wichry wieją z północy, gdzie schroniły się wyparte przez ludzi pradawne rasy oraz starzy bogowie. Zbuntowani władcy na szczęście pokonali szalonego Smoczego Króla, Aerysa Targaryena, zasiadającego na Żelaznym Tronie Zachodnich Krain, ale tyranowi udało się zbiec, śmierć dosięgła go z ręki gwardzisty. Niestety, obalony władca pozostawił potomstwo, równie nieobliczalne jak on sam… Opuszczony tron objął Robert najznamienitszy z buntowników. Minęły już lata pokoju i oto możnowładcy zaczynają grę o tron.

Od dłuższego czasu miałam ochotę na tę książkę, więc wykorzystując wyprzedaż w Matrasie zrobiłam samej sobie prezent 😉

 

42 thoughts on “stosik nr 5

  1. Przyjemny stosik. Jak nie mam takiego samozapacia jak Ty i publikuję kolejny nie kończąc poprzedniego. Ale z pewnością czytam po kolei z pilnymi wyjątkami. Czekam na recenzje i życzę przyjemnych godzin z książkami. 🙂

    Nie wiedziałam, że Martine napisała książkę, doskonale pamiętam ją z tego filmu. 🙂

    • Tu raczej nie chodzi o samozaparcie, a o to, że strasznie uprata ze mnie kobita 😛 Jak sobie coś postanowię to koniec kropka i tak ma być 😉
      Mnie też ta książka zaintersowała z tego powodu, że bardzo lubię „To właśnie miłość” i postać Natalie była chyba najbardziej sympatyczna z całego filmu 😉 Zapadła mi w pamięć.

    • Dziękuję bardzo 😉 Książki Martyny już dawno za mną „chodzą”, bo bardzo lubię jej program i ją jako odważną kobietę 😉

  2. moje stosy pojawiają znacznie szybciej niż je czytam więc podziwiam samozaparcie 🙂
    a na książki Martyny od dawna mam ochotę.

  3. Ciekawy stos.

    Najbardziej czekam na Twoje wrażenia z „Kochanki”, bo pierwszy raz o niej słyszę, a ciekawa jestem czy to dobre.

    Do „Opactwa Northanger” musiałam dość długo dojrzewać, ale teraz bardzo je lubię.

    Miłego czytania!

  4. Ja tak samo kiedyś w Carrefourze kupiłam Jane Eyre. Cieszę się, że ją mam, ale wolałabym jednak w innym wydaniu. Po raz pierwszy czytałam ją w takim rozpadającym się, mega grubym wydaniu Prószyńskiego i taką bym chciała ;p. Mam do niej sentyment. Teraz to tylko w antykwariatach mogłabym ją znaleźć. A stosik ładny i mamę też masz fajną ;).

    • Dziękuję 😉 Niestety, nie znalazłam tam Jane Eyre, a bardzo szkoda, bo od dawna chcę ją przeczytać. Z drugiej strony dziwię się, że klasyka literaury lezy sobie obok harleqinów i kosztuje 6,99 !

  5. Ooo Gry o tron to strasznie zazdroszczę 😉 Tak samo jak książek Martyny Wojciechowskiej! 🙂 No i wszędzie pisze o wyprzedaży w Matrasie, może też się tam przejdę :d

  6. Nie spodziewałam się takiego stosiku 🙂 To znaczy wiedziałam, że znajdzie się na nim miejsce dla 1Q84, ale co do reszty np. „Klasyka Romansu”,”Kobieta na krańcu świata” mogę czuć lekkie zaskoczenie i nie dla tego, że „tak na prawdę Ciebie nie znam” 😉 tylko z poprzednich stosików wcale taka przemiana by nie wynikała 🙂 W innych była ciężka fantastyka, a teraz w większości to powieści bardziej o ludzkim życiu. Ciekawi mnie czy przy wyborze takich, a nie innych książek zastanawiasz się nad tym czy też nie (?) 🙂

    Tak czy inaczej to tylko potwierdza moje zdanie, że nie ogranicza Ciebie jedna kategoria. 🙂

    Podsumowując, życzę Ci miłego czytania. Obrazek zachęcający: http://28.media.tumblr.com/tumblr_lebhb4UmjB1qbwdpuo1_400.jpg

    ps. Cieszę się, że „zeberka z ogonkiem” znalazła tam swoje miejsce ;]

    • Breloczek „szpilka” został zdegradowany z roli modelki w moich zdjęciach stosikowych do funkcji zwykłego breloczka do kluczy 😛 No ale takie jest życie, wygrał lepszy 😀 A „zeberka” od Ciebie to najpsiepiękniejsza zakładka jaką w życiu miałam ;*
      Jest wiele ksiązke, które chcę przyczytać, nie trzymam się jednej kategorii i te stosy same rosną serio !! 😉

  7. Ooo, zazdroszczę książek Wojciechowskiej! Sama mam na nie chrapkę od jakiegoś czasu, bo ogromnie chcę zapoznać się z jakąś książką z gatunku literatury podróżniczej, a Wojciechowska przemawia do mnie bardziej niż Cejrowski. 😉
    Miłego czytania życzę. 🙂

    • Nie czytałam nic Cejrowskiego, ale do mnie jako człowiek wcale nie przemawia, a Martyna to taka swoja dziewczyna i bardzo lubię jej program 😉

  8. Świetny stos! Czekam z niecierpliwością na recenzje książek Martyny Wojciechowskiej, chętnie wybrałabym się w jakąś podróż 🙂

  9. A ja bym Ci z chęcią ukradła „Grę o Tron” a to z powodu ekranizacji, która niebawem w tv ( nie naszej niestety, chociaż może ktoś zakupi) Trailer mi się strasznie spodobał i chciałabym przeczytać przed obejrzeniem. Z klasyki kupiłam kiedyś na stacji benzynowej za 6.99 moje dwie ukochen ksiązki czyli Jane Eyre i Wichrowe Wzgórza. Najlepszy zakup na stacji:)

    • Jak ja bym bardzo chciała trafić na Jane Eyre za taką cenę ! Przejdę się jeszcze raz, może coś dorzucili 😉
      Tez widziałam trailer tego serialu. Zresztą u Ciebie na blogu 😉 Bardzo na niego czekam i mam nadzieję, że ktoś będzie chciał robić do niego napisy, bo ostatnio Nikity na przykład nie ma kto tłumaczyć 😦

  10. Carrefour powiadasz… Dobrze, że „Dumę…” i „Emmę” już mam z wydawnictwa Prószyński, bo te okładki podobały mi się najbardziej. Zobaczę, może też gdzieś upoluję resztę :). Pozdrawiam 😉

  11. Gratuluję książek. Mnie najbardziej z Twojego stosiku kusi „Gra o tron” – piszesz, że promocja w matrasie? Może też uda mi się kupić.
    No i Murakami…

  12. Zabrałabym Ci 4 od dołu 😛
    Program Wojciechowskiej oglądałam, poza tym to podróżniczka, dlatego jestem ciekawa.
    O Murakami (m? nazwisko się odmienia? :P) wszyscy piszą, a mam ochotę akurat na tę pozycję.
    A Gatsby’iego będę za niedługo mieć 😀

  13. Ach jak ja Ci Martyny zazdroszczę! Widzę, że czytasz więc będę wypatrywać recenzji :
    W ogóle uroczy ten stos 🙂
    1Q84 1 też bym zazdrościła, na szczęście mam swój 😉

    Pozdrawiam 🙂

  14. Niestety nie czytałam jeszcze żadnej pozycji z Twojej zgrabnej piramidki, ale na książki Martyny Wojciechowskiej mam chęć od dawna (muszę się do kogoś uśmiechnąć, bo urodziny coraz bliżej…). Czekam na recenzje 😉

  15. Fajny ten stosik. Jest w nim kilka pozycji, które ogromnie mi się podobały – „1Q84”, „Gra o tron”, „Niebezpieczne związki”. „Opactwo Northanger” też lubię, ogólnie mam słabość do Jane Austen. A za to „Wielki Gatsby” jakoś średnio mi przypadł do gustu…

  16. Gratuluję stosu 🙂 Jest różnorodny, co mi się podoba. Wojciechowską czytałam, lecz tylko pierwszą część. Miałam pewne zastrzeżenia, ciekawe jakie będę miała odczucia po części drugiej 🙂

  17. Świetny stosik 🙂 Widzę kolejnego Murakamiego – pewnie znowu będziesz mnie kusić 😉

    Gra o tron – absolutnie genialna książka. Myślę, że będziesz zadowolona. Pan Martin stworzył niesamowity świata z jeszcze bardziej niesamowitymi bohaterami. Mam nadzieję tylko, że szybko skończy cały cykl.

  18. Ja na Martina jeszcze chwilę poczekam – 44PLN to nadal trochę za dużo, jak na mój gust 😦
    Widzę, że kolejny Murakami się pojawił 🙂 ja też niedługo będę ją czytać 😀
    Reszta nie dla mnie.
    Pozdrawiam 🙂

  19. A ja utknęłam w „Grze o tron” i nie mogę ruszyć dalej. Podoba mi się, dobrze się ją czyta, ale wystarczy, że przerwę zrobiłam i ciężko znowu wbić mi się w rytm 🙂

  20. Czekam na wrażenie po lekturze „Gry o tron” i kolejnej powieści Murakamiego 🙂
    Gdybym wiedział że w Matrasie była książka Martina na wyprzedaży to sam bym ją nabył z największą przyjemnością!

    • Miałam akurat szczęście, że trafiłam na wyprzedaż książek przed wprowadzeniem VAT 😉 Kupiłam ją z 15 złotych mniej niż widziałam w Empiku 😉

Skomentuj

