stosik nr 6

Przedstawiam Wam świeżutki, pachnący, nowy stosik na wiosnę 😉

„Nie opuszczaj mnie” Kazuo Ishiguro – Kathy, Ruth i Tommy uczą się w elitarnej szkole z internatem idyllicznym miejscu w sercu angielskiej prowincji. Nauczyciele kładą tu wielki nacisk na twórczość artystyczną i wszelkiego rodzaju kreatywność. Tym, co odróżnia tę szkołę od innych jest fakt, że żaden z uczniów nie wyjeżdża na ferie do rodziny. życie w Halisham toczy się pozornie normalnym trybem: nawiązują się młodzieńcze przyjaźnie, pierwsze miłości, dochodzi do konfliktów między uczniami a nauczycielami. Stopniowo w wyniku przypadkowych napomknień i aluzji, wychodzi na jaw ponura, zarazem przerażająca tajemnica…

Książkę zrecenzowałam już TUTAJ

„1Q84”  tom 2  Haruki Murakami – Murakami w mistrzowski sposób buduje fantastyczne postaci, równoległe światy, zaciera granice między rzeczywistością a literaturą. 1Q84 to opowiadana na przemian historia kobiety i mężczyzny, Aomame i Tengo, sensacyjna, chwilami wręcz przerażająca.
Oboje w dzieciństwie dobrze się znali i wszystko wskazuje na to, że ich ścieżki znowu się skrzyżują. Ona jest instruktorką sztuk walki, masażystką, a po godzinach perfekcyjną morderczynią. On – wykładowcą matematyki, a w wolnych chwilach początkującym pisarzem i redaktorem.

Zakochana w pierwszym tomie ( recenzja TUTAJ ) nie mogłam się powstrzymać od zakupienie kolejnej części 😉

„Uwięzione dzieciństwo” Jolanta Szulkowska – zapiski z psychoterapii. Powrót bohaterki do koszmarów dzieciństwa i próba poradzenia sobie z nimi w dorosłym życiu.

Książkę wygrałam w losowaniu u Izabeli.

„Dziwne losy Jane Eyre” Charlotte Bronte – wiktoriańska opowieść o ubogiej guwernantce, która idąc za głosem serca, buntuje się przeciwko konwenansom i ograniczeniom narzuconym przez społeczeństwo. Jane walczy o prawo do szczęścia i miłości, choć osiągnięcie celu wydaje się niemożliwe. Charlotte Bronte ukazuje w powieści głębię ludzkich uczuć w niezwykle przenikliwy, a jednocześnie wyrazisty sposób. Jej bohaterowie nie kierują się w życiu ogólnie przyjętymi zasadami moralnymi, lecz uczuciami i emocjami.

Od dawna chciałam przeczytać tę książkę, a okazja nadarzyła się w zwykłym spożywczym sklepie, gdzie ją kupiłam za 6,99 ! Identycznie sytuacja przedstawia się z poniższymi „Perswazjami”.

„Perswazje” Jane Austen – Anna Elliot, skromna i delikatna, przed ośmiu laty za namową rodziny zerwała zaręczyny z przystojnym, lecz niezamożnym kapitanem Wentworthem. Teraz ma lat dwadzieścia siedem i ponieważ odrzucała względy innych mężczyzn, wydaje się skazana na staropanieństwo. Gdy rodzina z powodu kłopotów finansowych przeprowadza się do Bath, los znów stawia na jej drodze ukochanego. Czy kapitan Wentworth odkryje na nowo wdzięk i szlachetność Anny? I czy ona rzeczywiście pragnie odzyskać jego miłość, tym bardziej, że o jej względy zabiega bogaty i utytułowany kuzyn?

„Wschodzący księżyc” Keri Arthur – pierwszy tom z serii „Zew nocy”. Riley Janson, na co dzień zatrudniona w biurze Departamentu Innych Ras w Melbourne, skrywa niezwykłą tajemnicę. Jest rzadko spotykanym połączeniem wilkołaka i wampira, ale jej wilcza natura dominuje.Nie chce być Strażnikiem, jak jej brat bliźniak, Rhoan, który musi zabijać, aby ochraniać ludzi. Jednak nie zawsze okoliczności sprzyjają naszym planom, czasem życie decyduje za nas…
Zbliża się pełnia, która wilczą część Riley bierze w posiadanie i doprowadza do burzy zmysłów. Gdy Rhoan znika w trakcie misji, a tajemniczy, nagi i niezmiernie pociągający wampir staje na progu jej mieszkania, Riley wie, że zbliżają się kłopoty. Aby odszukać brata, angażuje się w sprawę tajemniczej śmierci Strażników Departamentu.

Książkę do recenzji otrzymałam od wydawnictwa Erica.

„Saint-Exupéry. Ostatnia tajemnica” Luc Vanrell, Jacques Pradel – W poniedziałek 31 lipca 1944 roku niebo nad południowym wybrzeżem Francji jest bezchmurne. O godzinie 8.45 major Antoine de Saint-Exupéry startuje z lotniska na Korsyce w lightningu P-38. Ma przeprowadzić misję fotograficzną w rejonie Grenoble. Powrót przewidziany jest na godzinę 12.35-13.00. Potem skończy się paliwo. O 14.30 maszyna wciąż jest poza zasięgiem radarów lotniska.
Co się stało z Saint-Exupérym?
Trzeba było blisko pięćdziesięciu lat badań, by odnaleźć pilotowany przez autora „Małego Księcia” wrak samolotu.

Książkę do recenzji otrzymałam od wydawnictwa Znak.

„Chichot losu” Hanka Lemańska – Czy wiesz, że odbierając telefon w środku nocy możesz przewrócić całe swoje życie do góry nogami? Joanna jest młoda, niezależna, a w pracy rywalizuje tylko z najlepszymi. Tę odrobinę wolnego czasu, który jej pozostaje, dzieli między grono wiernych, trochę zwariowanych przyjaciółek, a Marka. Od czasu do czasu, bez zobowiązań. Czego chcieć więcej od życia? Pewnej nocy wszystko staje na głowie. Aśka, Łukasz i rudy kot całkowicie odmieniają życie Joanny. Przyjdzie jej dokonać wielu trudnych wyborów i zmierzyć się z ich konsekwencjami.

Tę książkę  również wygrałam w losowaniu u Izabeli 😉

„Starcie królów” George R. R. Martin – drugi tom sagi „Pieśń Lodu i Ognia”. Żelazny Tron jednoczył Zachodnie Królestwa aż do śmierci króla Roberta. Wdowa jednak zdradziła królewskie ideały, bracia wszczęli wojnę, a Sansa została narzeczoną mordercy ojca, który teraz okrzyknął sie królem. Zresztą w każdym z królestw, od Smoczej Wyspy po Koniec Burzy, dawni wasale Żelaznego Tronu ogłaszają się królami. Pewnego dnia z Cytadeli przylatuje biały kruk, przynosząc zapowiedź końca lata, jakie pamiętali żyjący ludzie. Najgroźniejszym wrogiem będzie jednak zima…

Kolejny zakup spowodowany absolutnym rozkochaniem się w świecie z tomu pierwszego. „Gra o tron” zrecenzowana TUTAJ.

27 thoughts on “stosik nr 6

  1. Aha!Podstępne kuszenie tu się odbywa! Na szczęście Austen i Bronte mam, Ishiguro czytałam, a z Murakamiego i Gry o tron nie czytałam pierwszych tomów 😀 Swoją drogą niezła cena za Jane Eyre – uwielbiam tę książkę.

    • Już od dawna poluję na Jane Eyre, więc jak ją zobaczyłam w zwykłym spożywczaku w bardzo dobrym stanie i to jeszcze za 6,99 myślałam, że śnię ! 😉 Jednak cuda się zdarzają i ją dorwałam 😉
      Skuś się na Murakamiego i na Grę o tron ! No skuś się 🙂

  2. Martina na pewno zacznę sobie kompletować, ale na razie czekają mnie spore wydatki. Wierzę jednak, że uda mi się kupić w przyszłości wszystkie części.
    W nieco bliższych planach mam Murakamiego.

  3. Piękny stosik :)Zazdroszczę szczególnie „1Q84″ i „Saint-Exupéry. Ostatnia tajemnica”. Zaczytania…

  4. Świetny stosik 😀 Muszę pochodzić po spożywczakach w mojej okolicy, może też natrafię na „Dziwne losy Jane Eyre” za niecałe 7 złotych xD Dobrze by było, bo od dawna mam ochotę na tę książkę 🙂
    Czekam na recenzje i życzę miłego czytania 🙂

  5. Bardzo przyjemny stosik.:) Sama jestem właśnie w trakcie lektury „Ostatniej tajemnicy” i muszę przyzna, że czyta się bardzo przyjemnie. NO i Martin, i Murakami (na którego bezskutecznie ostrzę sobie ząbki…;)

  6. Ciekawe się prezentuje to jakże grube tomiszcze autorstwa Martina w porównaniu z innymi książkami 🙂 Z niecierpliwością oczekuję na recenzję 😉

  7. Od dawna obiecuję sobie uzupełnić swój „repertuar” o powieści Jane Austin i sióstr Bronte, ale jakoś ciągle nie mogę spełnić tego postanowienia. Dlatego ogromnie zazdroszczę „Jane Eyre” oraz „Perswazji”.

    Zaciekawiłaś mnie ponadto „Nie opuszczaj mnie”. Czytałam już „Okruchy dnia” Ishiguro i bardzo przypadły mi do gustu.

    Pozdrawiam 🙂

  8. Murakami i Starcie jak najbardziej dla mnie 🙂
    Widzę, że się za Martina wzięłaś ostro przed serialem 🙂

    Pozdrawiam cieplutko 🙂

  9. ileż ciekawych nabytków!
    „Saint-Exupéry. Ostatnia tajemnica” – zazdroszczę! Ponoć bardzo dobra lektura. Zresztą, widzę, że aktualnie ją czytasz, wypatruję więc recenzji 🙂

Skomentuj

