Turysta

The Tourist  2010

reżyseria – Florian Henckel von Donnersmarck

scenariusz – Julian Fellowes, Christopher McQuarrie

produkcja – Francja, USA, Włochy

muzyka – James Newton Howard

moja ocena – 8/10

 

Nie rozumiem wiadra pomyj wylewanego na ten film w polskim internecie. Niby jest sztuczny, między głównymi bohaterami nie ma chemii i jest pełen przewidywalności. Nie zgadzam się z żadnym z tych zastrzeżeń. Nie polecam ludziom, którzy nie wiedzą czym jest nutka teatralności, estetyka i elegancja, aby oglądali ten film. Niech sobie poczytają komentarze  na filmwebie i popsioczą razem ze wszystkimi, bo przecież trzeba dowalić Angelinie Jolie za to, że jest taka piękna a Johnny Depp niech ma za swoje, że urodził się z naturalnym urokiem osobistym, za którym szaleją miliony kobiet na całym świecie.

Zjawiskowo piękna Elise ( Angelina Jolie ) to ukochana oszusta, którego szuka nie tylko policja w 14 krajach, ale też rosyjska mafia. Alexander Pearce jako doradca finansowy gangstera oskubał go na ponad miliard dolarów i uciekł. Operacyjnie zmienił sobie twarz i jest nieuchwytny. Elise jest obserwowana dzień i noc, ponieważ tylko z nią może się skontaktować. Aby zmylić policję Elise na listowne polecenie Alexandra wybiera z pociągu przypadkowego mężczyznę, który jest podobny do Pearce’a wzrostem i posturą. Wybiera Franka ( Johnny Depp ). Ścigający mają pomyśleć, że to on jest Alexandrem i w ten sposób zmylić trop. Tajemnicza Elise wciąga zwykłego turystę w porachunki mafii i policji. Wszystko, co robi – robi z miłości. Jednak budzące się uczucia do Franka przeszkadzają jej w misji. Czy można kochać dwóch, tak bardzo różniących się od siebie mężczyzn jednocześnie ? Czy można oszukać cały świat dla miłości ?

The Tourist to bardzo ładny film, niezwykle estetyczny. Wielbiciele starych hollywoodzkich filmów wyczują teatralność, delikatny dowcip,  elegancję i szyk typową dla obrazów z czasów Audrey Hepburn, Cary Granta czy Grace Kelly. Wtedy chodziło się do kina nie tylko dla fabuły, ale przede wszystkim dla ukochanych przez ludzi aktorów. Miło mi powiedzieć, że zarówno Angelina jak i Johnny dorównują klasą i talentem tamtym wielkim aktorom. Przyjemnie jest obejrzeć film w takim klimacie. Zdecydowanie polecam wszystkim wytrawnym kinomanom, którzy będą umieli docenić jego szyk.

24 thoughts on “Turysta

  1. Mnie się go przyjemnie oglądało, właśnie ze względu na tę estetyczność. Ale nie obraziłabym się, gdyby zakończenie było mniej przewidywalne, bo jednak odgadłam je błyskawicznie, a nie jestem jakaś straszliwie domyślna – mam tendencje do oglądania filmów, gapiąc się jak ciele w malowane wrota, nie próbując kombinować, co i jak. A tu rozwiązanie wydawało mi się oczywiste. Deppa, bardzo lubię i chciałam obejrzeć film głównie dla niego. No i dla Włoch 🙂

    • Wenecja w filmie prezentuje się duuuuuuuużo lepiej niż w realu. Chociaż i tak ją uwielbiam 😉
      Ja niestety przed oglądaniem filmu czytałam czyjąś recenzję i tam bez żadnego ostrzeżenia, że to będzie spoiler, ktoś zdradził tożsamość Perca … i tak miło mi się oglądało 😉

  2. Podobało mi się to, że Jolie była taka wyrachowana, zimna, pewna siebie, zaś Depp był zagubiony i niezdecydowany. Co z tego, że domyśliłam się końcówki? Dobrze się oglądało, a przede wszystkim Johnny Depp tu gra. Nic więcej dodawać nie trzeba. 😀

    • Johnego uwielbiam ! Jak już gdzieś napisałam – dla mnie mógłby zagrać drzewo, a ja i tak bym się zachwycała 😉
      Angie też mi się bardzo podobała – chodząca elegancja, klasa i szyk. Nie każda współczesna aktorka by to potrafiła zagrać bez sztuczności.

  3. No i ciesze sie ze tak napisalas bo mialam ochote obejrzec ten film od kiedy dawno temu obejrzalam zajawke ale potem niepotrzebnie sie naczytalam tych opinii.A ja uwielbiam take estetyczne i piekne obrazy w ktorych kazdy kadr moglby byc fotografia Angelina i Johnny to prawdziwy dreamteam:) Przepraszam za brak polskich znakow i bledy ale pisze z telefonu:)

    • W takim razie to film dla Ciebie ! 🙂
      O polskie znaki się nie martw, zanim ja odkryłam w swoim telefonie gdzie to się ustawia minęło chyba z pół roku 😛

  4. Owszem zgadzam się z tym, że film jest ładny, estetyczny, trochę nawet dowcipny, że aktorzy piękni(zwłaszcza Angelina), jednak dla mnie to za mało.
    Ja się po prostu wynudziłam na nim okrutnie, więc pewnie nie jestem wytrawną kinomanką ;).

  5. Obejrzałam film ze względu na Angelinę Jolie (jest taka piękna..), oczywiście Johnny’ego Deppa (nie muszę wyjaśniać, czemu;), i Wenecję, którą uwielbiam. Niestety film sam w sobie bardzo średni..

  6. Ja oglądałam go dla Angie. Jestem nim zachwycona, byłam i pewnie wciąż będę. Nie tylko Angie, ale całym filmem. Zgadzam się z Twoją recenzja w pełni. Też nie rozumiałam tych psioczeń…

  7. Obejrzałam niedawno i sama nie rozumiem za co te hektolitry pomyj. Film nieco w starym stylu, domyśliłam się mniej więcej w połowie jak to może się skończyć – ale oglądało się naprawdę miło.

  8. Turystę oglądałam, dla mnie tak na cztery
    minus. Dobra gra aktorska, cudowna Wenecja a sam film pozostawił po sobie niedosyt.
    Zwiedzenia Wenecji to Ci okropnie zazdroszczę. Kuszą mnie Włochy już od lat, ale zawsze mi do nich nie po drodze… 🙂

  9. Gdybym nie obejrzał pierwowzoru, pewnie bym się skusił. Niestety, boję się 🙂 Zwłaszcza, że nie przepadam za tymi aktorami. Nie nienawidzę ich i nie unikam filmów z ich udziałem, ale raczej nie uganiam się na ich widok. Z dwojga złego wolę Angelinę 😛
    A i tak nie pasuje mi do roli granej wcześniej przez Sophie Marceau…

  10. Uwielbiam Deppa, może zagrać każdą rolę. I lubię Jolie. Ale na film się chyba nie skuszę, jakoś nie moja estetyka.
    Pozdrawiam 🙂

  11. Dosyć odważna ocena, ale zgadzam się z nią 🙂 Jedyne czego mi zabrakło to chemii między głównymi bohaterami. Ale jeśli chodzi o sam obrazek to jest bardzo ładny, tak jak piszesz, miło popatrzeć 🙂

  12. Nie miałam okazji tego filmu oglądać, ale zapewne to się zmieni. Opinie na filmwebie nie są w ogóle miarodajne, trzeba się na własne oczy przekonać jaki dany film jest.

  13. Z takimi filmami jest chyba tak, że podobają się tym, którzy lubią konkretnych aktorów. Mnie Depp wisi, a Jolie irytuje, więc raczej nie będę próbowała, ale… chyba sobie obejrzę pierwowzór. 🙂

  14. Mimo tego, że fabuła nie jest jakaś super oryginalna, z chęcią obejrzę ten film. Zawsze warto miło spędzić czas przy dobrze zrealizowanym dziele 🙂

  15. Kiedy jeszcze kręcono „Turystę” i pełno było plotek itd., to myślałam sobie -Jolie i Depp w jednym filmie -muszę to zobaczyć. I jeszcze nie widziałam 😉 Po lekturze Twojej recenzji powiem -muszę to nadrobić 8)

Skomentuj

