stosik nr 8

Nareszcie i dla mnie nadeszły wakacje. Chociaż nie smakują już tak jak na przykład dwa lata temu. Czy każdy człowiek po dwudziestym roku życia ma taką przypadłość? Inaczej odczuwa święta, wolne dni i inne rzeczy, które tak bardzo cieszyły jak byliśmy młodsi? Nie do końca podoba mi się ten aspekt dorosłości.

Najnowszy stosik rósł sobie na półce przez dłuższy czas. Omijałam go szerokim łukiem, zerkałam tęsknie, a on bezczelnie puszył się i kusił. Nareszcie mogę się na niego rzucić i pożerać kartkę po kartce 😉

Czekają na mnie od dołu …

„Opowieści celtyckie” Karolina Janowska – Nad kraj Celtów nadciąga niebezpieczeństwo ze strony rosnącej w siłę potęgi Rzymu. Gdy na świat przychodzi syn wodza Arwernów, Galvan, druidzi upatrują w nim wybrańca bogów, który wedle przepowiedni odnowi blask celtyckiej chwały i zjednoczy wszystkie plemiona, dając początek silnemu imperium. Po tragicznej śmierci ojca chłopiec zostaje odesłany na nauki do kapłanów, gdzie rozpoczyna długą naukę sztuki wojennej. Nauczany przez kapłankę rozporządzającą starożytną magią, wkracza na niełatwą drogę swego przeznaczenia.

„Gawędy z Bogiem” Jan Dalin – Relacja ze spotkań autora z Bogiem Nidem, spisana w formie powieści intelektualnej, której bohaterowie dyskutują o tym wszystkim, co ludzie pragną wiedzieć na temat kosmosu, siebie samych, szczęścia i sensu istnienia. Rozmówcy konfrontują poglądy naukowe, religijne i filozoficzne, starając się pojąć rolę człowieka we Wszechświecie. W konsekwencji tworzą nową światową religię – nideizm – godną człowieka trzeciego tysiąclecia.

„Jutro 2. W pułapce nocy” John Marsden – Mam na imię Ellie. Coś wam opowiem.
To były nasze najlepsze wakacje. Ale po powrocie zastaliśmy coś, co na zawsze zmieniło nasze życie. Jeszcze nigdy nie mieliśmy takich kłopotów. Na początku było nas ośmioro, teraz została szóstka. Nie wiemy, co się dzieje z dwójką naszych najlepszych przyjaciół. Umieramy ze strachu i bardzo za nimi tęsknimy. I dlatego, chociaż to niebezpieczne, a nasz plan nie jest idealny, spróbujemy ich odbić, nawet jeśli nie mamy pojęcia, co przyniesie jutro.

„Rodzina Wenclów. Wspólnik” Lena Najdecka – Rodzina Wenclów to bezkompromisowa satyra na współczesną klasę średnią. Nowe gatunki ewolucyjne takie jak toksyczne szefowe czy podłe, biurowe kanalie, walczą o przetrwanie w swoich naturalnych środowiskach – kancelariach prawniczych, agencjach reklamowych i dużych korporacjach.
Pierwszy tom trylogii  opowiadającej o rodzinie, która dorobiła się na uwłaszczeniu nomenklatury, rozpoczyna się w 2006 roku, na tle rządów ówczesnej koalicji i specyficznej atmosfery tamtych czasów.

„Pisarz, który nienawidził kobiet. Podwójne życie seryjnego mordercy” John Leake – Losy Jacka Unterwegera to pełna zaskakujących zwrotów akcji historia psychopaty, który oszukał wszystkich – od austriackiego prezydenta poprzez wiedeńskie elity intelektualne do licznych kobiet, które pokochały zresocjalizowanego mordercę. Nikt nawet nie przypuszczał, że popularny pisarz i celebryta prowadził podwójne życie.

„Audrey Hepburn. Uosobienie elegancji” Sean Hepburn Ferrer – Opowieść o dziewczynce i jej stanowczej matce, która uczyła ja, jak być uczciwą i cenić ciężką pracę. Opowieść o dziewczynce, która przeżyła II wojnę światową i na zawsze zapamiętała, czym jest nędza, głód i cierpienie. Opowieść o dziewczynce, która nie bała się pracować i osiągnęła w życiu niezwykłą sławę. Opowieść o wielkiej gwieździe, która nie dostrzegała własnego blasku. Opowieść o żonie, która dwukrotnie nie zaznała szczęścia w małżeństwie, bo ciągle cierpiała po odejściu ojca. Ciepła wspomnieniowa opowieść o wspaniałej aktorce, gwieździe światowego kina i niestudzonej działaczce UNICEF na rzecz biednych i pokrzywdzonych.

„Małe zbrodnie małżeńskie” Eric-Emmanuel Schmitt – Przewrotna, zabawna i pełna zaskakujących zwrotów akcji opowieść o związku dwojga kochających się niegdyś ludzi. Co zostało między nimi po 15 latach małżeństwa? Schmittowi udała się nie lada sztuka: napisał dramat, który czyta się jak najbardziej wciągającą powieść.

„Samotny mężczyzna” Christopher Isherwood – Głośna powieść psychologiczno-obyczajowa o stracie najbliższej osoby i pustce, której nic nie jest w stanie wypełnić.  Autor kreśli wnikliwy portret starzejącego się geja, profesora uniwersytetu z Los Angeles, który po śmierci swego ukochanego, młodego Jima, nie może poradzić sobie ani ze sobą, ani z otaczającą go rzeczywistością.

„Kochałem ją” Anna Gavalda – Powieść psychologiczno-obyczajowa. Chloe, matka dwóch córeczek, nagle opuszczona przez męża dla innej kobiety, nieoczekiwanie znajduje wsparcie u Pierre’a, swego teścia. Starszy pan ma swoją tajemnicę: podobnie jak jego syn, zakochał się przed laty, mając już rodzinę. Tyle, że nie zdecydował się odejść od żony, całe życie myśląc o ukochanej Matyldzie. Który z nich wybrał lepiej?

„Opowieści z Wilżyńskiej Doliny” Anna Brzezińska  – Nazywają ją Babunią Jagódką. Mieszka w skromnej chatce pośrodku lasu, lecz kiedy zapuszcza się do wioski, pleban wali w dzwony na alarm, a władyka idzie pić ze zgrozy. A jeśli na dodatek odmienia się zaklęciem „piękna-i-młoda”, oj, wtedy dzieją się rzeczy zupełnie niemoralne. Oczywiście jeśli jest w dobrym humorze. Bo jeśli się rozsierdzi, potrafi zakląć najcudniejszego księcia w żabę. Albo w coś jeszcze paskudniejszego.

„Całując grzech” Keri Arthur – Po raz drugi Riley, wbrew sobie, zostaje wplątana w niebezpieczne śledztwo Departamentu Innych Ras, ponieważ w jej żyłach płynie sekret, dzięki któremu Riley jest wyjątkowo cenna… Otoczona przez zaborczych i zazdrosnych kochanków z których każdy ma wobec niej jakieś zamiary, nie w każdym jednak przypadku miłosne oraz wrogów, których ciężko odróżnić od przyjaciół, Riley wie, że nie uniknie kłopotów.

„Natalii 5” Olga Rudnicka – Pięć kobiet, pięć motywów, jeden spadek. Policja otrzymuje tajemnicze zgłoszenie o samobójstwie. Zamknięty od środka pokój. Martwy mężczyzna. Broń, na której znajdują się wyłącznie odciski palców ofiary. Jednak zdaniem przybyłego na miejsce komisarza Potockiego nie mogło to być samobójstwo. Ślady zdają się wykluczać również morderstwo. Zagadkowa śmierć jest jednak dopiero początkiem niezwykłych zdarzeń…

Przyjemnostki zgodnie z obietnicą ruszają z kopyta 😉

16 thoughts on “stosik nr 8

  1. Stosik piękny i bogaty w intrygujące książki:). A co do wakacji… No cóż, ja również już inaczej je odczuwam niż jeszcze kilka lat temu.
    Pozdrawiam!!

  2. Niesamowity stos! Mam zaledwie pięć pozycji z tej kupy książek, a dwie inne już przeczytałam. Strasznie Ci zazdroszczę „Pisarza, który nienawidził kobiet”. Miłej lektury, z niecierpliwością czekam na recenzje 🙂
    Oo, niech ruszają, niech ruszają – Książki są lustrem również. 🙂

  3. Niech ruszają! Bardzo mi brakowało Twoich Przyjemnostek.
    Stosik jak zawsze świetny, dużo interesujących tytułów. Czekam na recenzje i pozdrawiam!

  4. Kilka książek z Twojego stosiku czytałam 🙂
    Dwie książki mamy z tego samego źródła, a raczej Zwierciadła 😉
    Pozdrawiam i miłej lektury!

  5. Wspólnik czeka na mnie do przeczytania, natomiast najbardziej zainteresowała mnie książka Audrey Hepburn – czekam na recenzję 🙂
    Świetny stos!
    Pozdrawiam.

  6. Kilka z powyższych lektur zapowiada się interesująco. U mnie na półce czeka „Natalii 5”, reszty nie posiadam więc chętnie zapoznam się z ich recenzjami 8)

  7. Życzę w takim razie udanych, pełnych wypoczynku i książek wakacji 🙂
    Stosik fajowy, czytałam z niego Kochałem ją i Małe zbrodnie małżeńskie.
    Gavaldę polecam! Schmitta hmm, czytałam lepsze jego dzieła ale i ta książka nie jest zła.
    🙂

  8. Dorosłość jest przereklamowana, nie polecam 😉
    Co do książek to przeczytałam Samotnego mężczyznę – film lepszy, ale książka naprawdę dobra. A Gavaldy czytałam Po prostu razem i to mogę polecić gorąco jeśli nie czytałaś, jak również film pod tym samym tytułem 🙂 Ta biografia Audrey też mnie kusi, byłam blisko jej wypożyczenia, ale mam wątpliwości na ile może być obiektywna z racji że jest pisana przez jej syna (o ile dobrze kojarzę). Wypatruję więc Twojej recenzji 🙂

  9. No nareszcie! 🙂

    Bardzo jestem ciekawa recenzji Opowieści z Wilżynskiej, Małych zbrodni i Całując grzech (tej ostatniej najbardziej) bo sama je czytałam 🙂 A Opowieści celtyckie bym Ci chętnie podkradła!

  10. Ciekawa jestem recenzji „zbrodni”, chciałabym poznać Twoje osobiste odczucie 🙂 Intryguje mnie również egzemplarz „Gawędy z Bogiem”.

    Miłego przyjemnostkowania

    PS. Wiem dlaczego skusił Cię ostatnia pozycja! 😉

Skomentuj

