Miłość od pierwszego wejrzenia, czyli Kindle i ja

Oczywiście „miłość” to zbyt duże słowo, ale jakoś trzeba przyciągnąć uwagę czytelnika. Na swoje usprawiedliwienie muszę napisać, że mój Kindelek wzbudza we mnie uczucia i to wcale nie małe.

Uwielbiam go za to, że

  • jest moją małą, ale jednocześnie ogromną biblioteką
  • jest ze mną wszędzie
  • nie męczy mi wzroku, dzięki e-papierowi (ekran nie świeci, w odbiorze czytelnika jest jak kartka papieru)
  • posiada wi-fi
  • bardzo łatwo jest kupić książki z Amazona
  • szybciej uczę się nieznanych mi angielskich słówek (kiedy czytam i nie rozumiem jakiegoś słowa, wystarczy najechać na niego kursorem i wyświetla się jego angielskie wyjaśnienie)

Różnica pomiędzy czytaniem na Kindle i na tablecie

Formatem książek, jaki obsługuje czytnik jest MOBI, ale jeśli posiadamy już wcześniej kupione książki w takich formatach, jak epub, czy pdf bardzo łatwo można je przerobić na mobi za pomocą darmowego programu Calibre.

Kindle też przekonało mnie ostatecznie do ebooków. Kocham papierowe książki – ich zapach, ciężar, wygląd i szelest kartek. Jednak półka pęka w szwach i powiedzmy sobie szczerze… nie każda książka jest warta stania w naszej biblioteczce. Baa… nie każda książka jest warta marnowania drzew. Są dzieła, które MUSZĄ stać na mojej półce, bo je kocham i wiem, że będę do nich wracać, ale są też takie, które czytam tylko jeden raz. E-booki są tańsze (niestety jeszcze nie w Polsce…) i bardziej łaskawe dla środowiska. Nigdy nie zrezygnuję z papierowych książek, ale cieszę się, że istnieje Kindelek, dzięki któremu mogę wziąć w podróż całą bibliotekę i nikt nie policzy mi za nadbagaż ;]

 Zapewniam Cię, że jeśli jesteś molem książkowym i dostaniesz Kindelka w swoje łapki to już go nie wypuścisz. Tylko uważaj! Na Amazonie kupowanie książek (jednym kliknięciem!) przychodzi bardzo łatwo, więc się nie zapomnij. Ceny bardzo kuszą, bo na przykład zestaw wszystkich książek sióstr Bronte lub Jane Austen to koszt ok. 3$. Polskie sklepy internetowe powinny brać przykład z zachodniego brata. Chociaż i tak jest coraz lepiej. Można obserwować promocje na nexto.pl i czasami w innych popularnych sieciach (Matras,Empik).

Jeśli zastanawiacie się nad tym, jaki model Kindle wybrać to polecam tę stronę http://swiatczytnikow.pl/.

Używacie czytników? Wolicie książki elektroniczne, czy papierowe? Co w ogóle myślicie o ebookach?

8 thoughts on “Miłość od pierwszego wejrzenia, czyli Kindle i ja

  1. A jak duży jest Twój czytnik? Od paru miesięcy zastanawiam się nad kupnem i nie wiem, czy urządzałby mnie tylko największy rozmiar, czy mniejszy (ile to tam było, 7 czy 8 cali…?) też jest wygodny w użyciu? Nie chciałabym, żeby mi się tekst rozjeżdżał ani żebym miała problemy z odczytaniem tekstu, bo litery zrobią się takie małe ;). A z drugiej strony, różnica w cenie jest spora…

  2. akurat też ostatnio sobie sprawiłem Kindle’a i rzeczywiście przekonuje człowieka do książek elektronicznych, papier elektroniczny to świetny wynalazek bez którego na pewno sukcesu czytników by nie było, jedyną wadą jest czasem brak podświetlenia który przydałby się (chyba że mamy Kindle Paperwhite), ale z drugiej strony przy czytaniu książki bez zewnętrznego światła też nie da się czytać a nie traktujemy tego jako wady..

    • Ostatnio wyszedł najnowszy Kindle z podświetleniem. Podobają mi się też te urocze lampeczki, które można kupić na Amazonie. Chyba sobie taką kiedyś sprawię.
      Dokładnie tak, jak napisałeś – przy czytaniu zwykłej książki też potrzebujemy źródła światła. A papier elektroniczny to wspaniały wynalazek ;]

  3. Książki Bronte czy Austen powinny w ogóle być za darmo, bo nie są objęte prawami. W Polsce książki w domenie publicznej również są za darmo. Wejdź na Gutenberg Project i tam znajdziesz wersje kindlowe tysięcy książek, które nie są już objęte prawami autorskim. Bardzo polecam.

Skomentuj

